jueves, 26 de julio de 2018

Què és el màrqueting?


Segons indica l'Optimot el terme català màrqueting (de l'anglès marketing) designa el conjunt de tècniques destinades a planificar un procés de comercialització per tal de millorar la distribució i la venda de productes i de serveis. Per exemple: 
Cal emprar totes les tècniques del màrqueting per llançar un producte al mercat.

Qualsevol empresa que vol vendre el seu producte o servei d'una manera eficaç té una estratègia de màrqueting. 

Recentment, i amb la incoporació de les TICs les nostres vides de manera quotidiana, s'ha incorporat un nou terme: el màrqueting online. 
Fins i tot, la Comunitat Valenciana té una estratègia de màrqueting online:


Cal ressaltar que el màrqueting té moltes vessants. Una d'elles és el màrqueting mix. 
El màrqueting mix és el conjunt d'elements sobre els quals l'empresa pot incidir per portar a terme el pla de màrqueting, concretament el producte, el preu, la distribució i la comunicació. També es coneix com les 4 Ps, a partir de les inicials d'aquests mateixos termes en anglés: product, price, place i promotion. 

En les pròximes entrades aprofundirem en cada estratègia del Màrqueting Mix. 
Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 3.0 España.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.