En la primera entrada d'aquest blog s'ha presentat el concepte de Màrqueting Mix. Com podeu veure a la imatge el Màrqueting Mix està compost per quatre estratègies:
- Producte
- Preu
- Distribució
- Comunicació
A continuació ressaltarem els aspectes més rellevants de l'Estratègia de Producte.
El producte és un element essencial dins de la política de màrqueting mix, ja que és l'objecte mitjançant el que l'empresa pot influir en el mercat. Segons el màrqueting, el producte és tot allò que es desitja comprar i que, per tant, satisfà una necessitat del consumidor.
Si variem alguns atributs d'un producte, de manera que el consumidor el perceba com un producte nou o diferent, aconseguirem un producte diferenciat. La decisió sobre els atributs del producte pot fer referència a: color, sabor, olor, disseny, forma, qualitat, envàs, etiquetatge, servei postvenda i imatge.
Els consumidors solen identificar el producte mitjançant la marca, l'envàs i embalatge, i l'etiquetatge.
La marca és un nom, un terme, un signe o diseny, o una combinació de tots, que tracta d'identificar els béns i serveis que manufactura una empresa, i diferenciar-los de la competència.
L'envàs, a més de servir per a contenir i protegir físicament el producte, s'usa com instrument de promoció i diferenciació. Per això s'utilitzen dissenys atractius i funcionals.
L'embalatge és la manera de col·locar el producte per tal que aplegue en perfecte estat al seu destí. Pot ser diferenciador si està dissenyat amb un embalatge enginyós o amb aparença robusta.
L'etiqueta recull la marca, les instruccions d'ús, les normes legals i altres informacions sobre l'ús i el manteniment del producte.

Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 3.0 España.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.