La promoció o comunicació comercial és el conjunt d'instruments que utilitza una empresa per donar a conéixer el seu producte en el mercat, potenciar la imatge de l'empresa o incentivar la compra del producte, amb l'objectiu d'incrementar les vendes.
Les diferents eines de promoció són:
- La publicitat: és l'acció de transmetre un missatge utilitzant un mitjà de comunicació (ràdio, anuncis en la televisió, internet, premsa, ...) amb la intenció d'influir sobre el comportament del consumidor. La publicitat té dos funcions bàsiques: informar sobre les característiques d'un determinat producte i persuadir el consumidor perquè el compre. El seu cost és elevat.
- La promoció de les vendes: es tracta del conjunt d'activitats comercials que realitza l'empresa amb l'objectiu d'incrementar les vendes del producte durant un període curt de temps. Exemples: fer un regal amb la compra del producte, oferir dos productes pel preu d'un (2x1), incrementar la mesura habitual de l'envàs del producte sense modificar el preu, oferir un val de descompte, etc.
- Venta personal: busca informar i persuadir el client perquè compre el producte i es fa partir del contacte directe amb el venedor. Els venedors o agents de venda representen l'empresa front els clients i són els responsables d'executar l'estratègia de l'empresa. Aquest tipus d'estratègia se sol portar a terme per empreses de segurs o ONGs.
- La publicitat en el lloc de venda. Es tracta del conjunt de mitjans que ajuden a vendre el producte en el punt de venda.
- Ús de cartells.
- La situació del producte.
- La quantitat de productes.
- La presentació del producte.

Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 3.0 España.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.