sábado, 11 de agosto de 2018

Estratègia de Preu

Existixen diferents mètodes per fixar el preu d'un producte.
  • Fixació de preus basada en la competència. S'obté el preu mitjançant l'estudi de la competència. Així, podem trobar diferents alternatives: 
    • Fixació d'un preu similar al de la competència. Es fa quan un producte es diferencia poc dels de la competència i quan té una amplia distribució. 

    • Fixació d'un preu per baix del de la competència. En aquest cas l'empresa pretén compensar un preu més baix amb un número major de clients i així aconseguir ingressos superiors.
    • Fixació d'un preu per damunt del de la competència. Es pot fer quan el client considera que el producte és millor que el de la competència i, per tant, està disposat a pagar més. 
  • Estratègia de preus diferencials: implica la venda del mateix producte a preus diferents depenent de les característiques dels consumidors o de la necessitat de promocionar les vendes. Alguns exemples són: descomptes per gran volum, descompte per pagament immediat, ofertes de llançament, etc. 
  • Estratègies de preus psicològics: Molts consumidors poden percebre el preu com indicador de qualitat, per tant les empreses utilitzen preus de prestigi. També existixen els preus màgics que fan pensar que el preu és menor (4, 95€ en comptes de 5€), o fixar el preu buscant una quantitat redona (10€, 20€ o 50€). També hi ha empreses que utilitzen una estratègia de preus confusos, ja que la compra del producte implica despeses d'enviament o la obligació de contractar algún servei de manteniment. 
Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 3.0 España.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.