martes, 14 de agosto de 2018

Estratègia de Distribució

La distribució és el conjunt de procesos que conduixen al producte des de l'empresa fins el consumidor. Amb ella augmenta l'utilitat del producte. 

La política de distribució permitix que el producte s'encontre en el lloc i el moment adequat per poder ser adquirit pel consumidor.

El procés que seguix el producte és el següent: 
  • Emmagatzematge del producte: l'empresa deu intentar reduir al màxim aquest període per tal de reduir els costos d'emmagatzematge.
  • Distribució física, transport o trasllat del producte: el client deu rebre el producte en perfectes condicions i en el termini que s'haja estipulat. 
  • Facturació i cobrament: és l'objectiu principal de la venda, ja que és l'acció que genera els ingressos a l'empresa. 
Existeixen diferents canals de distribució. 

El canal de distribució és qualsevol dels mitjans que s'utilitzen per aconseguir que els productes facen el camí des del productor fins el consumidor. 

Segons la propietat del canal, es poden diferenciar entre: 
  • Canal propi o directe: quan una empresa productora aplega directament al client. 
  • Canal extern o alié: quan distribuix el producte empreses diferents a la productora. En aquest cas, la distribució constituix en sí mateix un negoci. 


Licencia Creative Commons
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 3.0 España.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.