Una vegada hem identificat els aspectes a tenir en compte a l'hora de dissenyar una Estratègia de Producte, hem de valorar altres factors importants.
Els productes tenen un cicle vital, més o menys llarg, des que s'introduixen en el mercat fins que desapareixen o són substituits per altres que satisfan la mateixa necessitat. Les característiques de cada etapa de la vida d'un producte són:
- Etapa de llançament: suposa l'ixida al mercat del producte. Com que aquest és desconegut, les vendes són baixes i el seu creixement és lent. El llançament d'un producte implica molts costos en equipament i investigació, també despeses en promoció i publicitat. L'empresa té pèrdues en aquesta fase.
- Etapa de creixement: El producte comença a ser conegut i les vendes creixen de manera considerable. La publicitat deixa de ser persuasiva per a ser persuasiva. En esta fase es generen beneficis. En aquest moment comencen a aparéixer competidors amb productes substitutius amb la intenció de captar una part dels beneficis que genera el mercat.
- Etapa de maduresa: La velocitat de creixement de les vendes comença a estabilitzar-se i es mantenen constants durant algún temps. La publicitat busca nous consumidors. En esta etapa els beneficis són relativament estables per amb tendència a decréixer. La competència és més forta.
- Etapa de declivi: El mercat, poc a poc, va saturant-se amb els productes substitutius i les vendes cauen de manera considerable. L'empresa es plantejarà si rellança el producte buscant nous usos i utilitats, si es concentra en un segment de mercat o si deixa de comercialitzar-lo sense perjudicar els clients ni la imatge de l'empresa.

Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución 3.0 España.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.